עשרה פרטים מעניינים ומפתיעים על דוד בן גוריון, החלוץ הראשון והאב המייסד של מדינת ישראל

הכירו את דוד בן גוריון, הדמות האגדית של ההקמה והמדינה, ישנם פרטים רבים שרובניו לא יודעים… הנה עשרה פרטים מעניינים ומפתיעים הקשורים לחיים וליצירתו של דוד בן גוריון:

  1. שפת הארץ: דוד בן גוריון למד לדבר רוסית ונתן שיעורים בשפה  בבית הספר התיכון הזמני שלו ביפו. למרות זאת, כשהתעניין בציונות והתקרב לתנועה הציונית, קיבל על עצמו ללמוד עברית בצורה מעוררת השראה.

  2. מסע בים התיכון: בסוף שנות ה-20, בזמן שהיה עובד כחקלאי, התחיל בסוד תהליכים גנטיים על מנת ליצור סוג חדש של דג ים. המסע לא הצליח, אך הוא התקשה והתעקש באמונה באידיאולוגיה של עבודה קשה וחקר.

  3. קרב בגבעת התחמושת: במלחמת העולם הראשונה, שירת בן גוריון כקצין בצבא הבריטי והשתתף בקרב בגבעת התחמושת בפלשתינה. במהלך הקרב, שבו נפצע קשה, הוא התקרב יותר אפילו לציונות והתחיל להשקיע בשינוי פוליטי וצבאי בארץ ישראל.

  4. לא הוא המקור לשם "בן גוריון": שמו המקורי של דוד בן גוריון הוא "דוד גרין". השם "בן גוריון" הוא שם כנסיה ששלט בה כשהיה חייל בצבא הבריטי, והוא החליט להשאיר את השם הזה ככינוי.

  5. פסטורליה בסוכות: כשהיה צעיר, התקשה בן גוריון בגידול דגים בחצרו של ביתו בסוכות. זו הייתה נסיון נוסף שלו לשדרג ולשדרל בסבלנות.

  6. אהבתו למוזיקה: נודע על בן גוריון כאדם אהבני מאוד וחושב. הוא התעניין גם באמנות ובמוזיקה, והיה ידוע באהבתו לנגן על כינור.

  7. אוכל אהוב: המנה האהובה על בן גוריון הייתה רטב חרדל, והוא אף שולף צנצנת חרדל מתיק לכל מסעדה שהוא התבקש לאכול בה.

  8. ספר ילדיו: במהלך ילדותו, כתב בן גוריון ספר ילדים בשם "המסע אל הארץ הקדושה", המתאר את החלומות והאידיאולוגיה שלו כלפי הארץ.

  9. חיבוק עם קיץ האדמה: כאשר הגיע לארץ ישראל ושוחרר מהכלא הבריטי, התחבק בן גוריון עם האדמה וקרא לחוויה זו "קיץ האדמה".

  10. לוחם וסופר: בנוסף לפעילותו הפוליטית והצבאית, כתב בן גוריון ספרים ומאמרים רבים. חיבר בין יצירתו הספרותית לבין תיאור החיים היומיומיים בישראל, וביצע מספר שינויים חשובים במסלול ההיסטורי של המדינה.

בהסתרה מאחורי התמונה הפומבית של דוד בן גוריון, ישנם פרטים קסומים ומעניינים שמציינים עוד יותר את תרומתו לישראל. זהו אדם שלא פסק לחלום ולהתאמץ, ואשר יצירתו משקפת עד היום את מדינת ישראל במגוון צבעים.

ציונות: עבר, הווה ועתיד

  הציונות, תנועה לשיבת העם היהודי לארץ ישראל, התפשטה במהלך המאה ה-19 והובילה להקמת מדינת ישראל בשנת 1948. זו דרך לחיזוק זהות העם היהודי והחזרתו

Read More »

2 מחשבות על “עשרה פרטים מעניינים ומפתיעים על דוד בן גוריון, החלוץ הראשון והאב המייסד של מדינת ישראל”

  1. פינגבאק: ירושלים, עיר שלושת העמים. העיר היחידה המיוחדת ומקודשת בעולם.

  2. פינגבאק: ציונות: עבר, הווה ועתיד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
×